ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Chocolaterie
    • Pralines
    • Chocolade
    • Ganaches
    • Chocoladesnacks
    • Chocoladerepen productie
    • Truffels
    • Chocolade decoraties
    • Artisanale chocolade
  • chevron_right Confiserie
  • chevron_right Patisserie
  • chevron_right Roomijs
  • chevron_right Grondstoffen
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Materialen
  • chevron_right Machinepark
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelierinrichting
  • chevron_right Marketing
Chocoladesnacks
  • Premium

De smaakvolle kruisbestuiving van chocolade en ijs

27/5/2024

De zomer is in aantocht. De veelzijdigheid van chocolade biedt dan ook talloze mogelijkheden voor ijscreaties. Dit ontdekten we uit eerste hand tijdens de Chocolate Academy cursus ijsbereidingen met chef-patissier Hidde De Brabander.

  • Premium

Belgium Chocolate Awards telt 50 inzendingen

17/5/2024

Bij de 12e editie van de Belgium Chocolate Awards noteerden we 50 inzendingen in alle categorieën. Eind mei 2024 evalueerde een professionele jury deskundig alle inzendingen.

  • Premium

Nieuwe concept Belgium Chocolate Awards 2024

10/1/2024

In 2024 organiseert het vakblad Chocolaterie de 12e editie van de Belgium Chocolate Awards. In vergelijking met de vorige editie zijn er enkele belangrijke veranderingen in het concept.

  • Premium

Pecannoten: veelzijdig, voedzaam en vol van smaak

3/1/2023

De pecannoot is een lekkere, vezelrijke noot boordevol gezonde vetten, eiwitten, vitamines en mineralen. De consument apprecieert de delicate, lichtjes bittere en toch zoete smaak van de pecannoot.

  • Premium

Noten: voor goede kwaliteit zit u vaak goed in europa

15/11/2021

Voor goede kwaliteit zit u dus vaak goed in Europa. En de prijs? Da’s een complex verhaal, maar amandel- en hazelnoten zijn vandaag alvast relatief koopwaardig.

  • Premium

Welke impact heeft covid-19 op consumenten?

4/8/2021

Met de komst van covid-19 is er op korte termijn veel veranderd, zo ook voor de consument. Maar hernemen we onze oude gewoontes na de coronacrisis of moeten we ons klaarmaken voor het nieuwe normaal? De beroepsvereniging Choprabisco organiseerde een online lezing waarin Prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School) vooruitblikt en zijn visie deelt op de consument na de coronacrisis.

  • Premium

Belgium Chocolate Awards 2021: de winnaars zijn bekend!

28/4/2021

Dankzij de uitstekende samenwerking met de vakjury en het professionalisme van de deelnemers, zijn we erin geslaagd om ook deze editie tot een geslaagd einde te brengen en zijn de winnaars bekend!

  • Premium

Pralines met een heilzame werking

19/4/2021

We worden vrolijk van chocolade, dat weten we allemaal. Maar wist u ook dat chocolade gecombineerd kan worden met essentiële oliën als therapeutische behandeling?

  • Premium

Noten en chocolade vormen een gouden tandem

31/3/2021

Een chocolatier zonder amandelen, hazelnoten of pistaches is als een paard zonder ruiter. En er zijn heel wat meer soorten dan enkel de klassiekers.

  • Premium

Boost het humeur van uw klanten

14/12/2020

Je hebt het ongetwijfeld al horen waaien, de ‘je bent wat je eet’-gedachtegang. Consumenten zien voedsel steeds vaker als stimulator van het humeur. Dankzij chocolaatjes met vulling van specifieke ingrediënten kunt u meesurfen op de hype.

  • Premium

Snacking zit ontegensprekelijk in de lift

25/5/2020

Consumenten snacken steeds vaker tussendoor. Met allerhande repen, gedrageerde producten of verrassende truffels komt u aan deze behoefte tegemoet. Besteed hierbij voldoende aandacht aan gezonde ingrediënten zoals noten, zaden, gedroogde vruchten en zelfs plantaardige alternatieven voor room. Beperk eveneens het suikergehalte. Producten die bovendien enkele weken houdbaar zijn, garanderen een rendabele productie.

  • Premium

Matcha en chocolade zijn perfect match

7/5/2019

Matcha thee is een ingrediënt dat meer en meer opduikt in patisserie- en chocolaterietoepassingen. Is het een trend, een hype of spelen eerder oosterse invloeden een rol? We proberen een genuanceerd antwoord te vinden door op zoek te gaan naar de oorsprong, de verwerking en de commercialisering van dit superfood.

  • Premium

Choc you, melocakes van stephan destrooper

27/8/2018

Twee miljoen, zoveel melocakes wil Stephan Destrooper jaarlijks maken met zijn concept Choc You. Belangrijke uitgangspunten: verse lekkernijen en een productie die behapbaar blijft, op een oppervlakte van maximaal 100 m² en met slechts twee productiemedewerkers. Het einddoel is een verkoopbaar concept, om zo overal ter wereld melocakewinkels te openen. De ambitieuze droom van Stephan? Een Choc You-winkel in New York.

  • Premium

Video: creatie voor Sinterklaas

6/8/2018

Video: creatie voor Sinterklaas Peter Teerlinck is leerkracht aan Ter Groene Poorte in Brugge en bedacht voor ons dit sierstuk voor het thema Sinterklaas. Hij koos voor een zwarte piet die uit de schoorsteen komt piepen. Voor de realisatie ervan heeft u geen bijzondere vormen nodig, alles is haalbaar met voordelig materiaal. Chocolade en marsepein worden gecombineerd in deze speelse creatie.