COMMUNICATIESTRATEGIE

digitalisering CUSTOMER JOURNEY

De customer journey verloopt vandaag in tegenstelling tot enkele jaren terug steeds meer digitaal. Potentiële kopers informeren zich voorafgaand aan de aankoop uitgebreid online over het aanbod aan producten, eigenschappen, prijzen ...  Tegenwoordig gaan kopers enkel nog over tot fysieke, persoonlijke contacten met dealers of verkooppunten als hun keuze zo goed als gemaakt is.  
Hetzij de customer journey nu via print of online gebeurt, de koper doorloopt steeds meerdere fasen. Als merk is het cruciaal om in alle fasen van deze customer journey aanwezig te zijn, wilt u sales genereren. Online biedt hier het grote voordeel om permanent aanwezig te zijn en kort op de bal te spelen.

Zet maximaal in op online en stem uw communicatie zo goed mogelijk af op de behoeften en wensen van de prospects volgens de fase waarin ze zich bevinden binnen de customer journey. 

Bereik uw doelgroep in Alle fasen van de customer journey met het SEE | THINK | DO-model

De customer journey doorloopt meerdere, verschillende fasen.
De eerste 3 fasen zijn doorslaggevend voor effectieve sales.  

see think do

fase 1: SEE = orientatiefase

In de oriëntatiefase ligt de focus op visibiliteit en naamsbekendheid. Het doel is om uw merk maximaal te communiceren en bekend te maken bij een zo breed mogelijke publiek, hetzij professionals die nu of in de toekomst mogelijk interesse kunnen hebben in uw merk / product. Verover een top-of-mindpositie.  

fase 2: THINK = CONSIDERATIEFASE

In de consideratiefase overwegen prospects een aankoop en zijn ze actief op zoek naar informatie die helpt bij het nemen van de juiste beslissing. In deze fase is het belangrijk om als merk online en binnen een betrouwbare en kwalitatieve context, aanwezig te zijn met relevante content afgestemd op de noden van de prospect. Via deze weg wint uw merk het vertrouwen van potentiële klanten.

fase 3: DO = BESLISSINGSFASE

In de beslissingsfase komt het er op aan om de verzamelde prospects te converteren naar sales leads. Focus ligt op maximale conversie door de prospects opnieuw aan te spreken en ze een onweerstaanbaar aanbod of unieke voordelen aan te bieden.

FASE 4: CARE 

Eens klant is het belangrijk om deze aan uw merk en uw bedrijf te blijven binden. Volg klanten persoonlijk op, hou er een goede service na verkoop op na en blijf uw klanten geregeld informeren over de oplossingen die relevant kunnen zijn. 

 

PMG biedt een uniek communicatieplatform en packages om uw merk verder te optimaliseren en zo uw doelgroep te bereiken, te identificeren en te activeren.

LEAD GENERATION CAMPAGNE

Verzeker u van een hoge conversie door in alle fasen van de customer journey actief te zijn. PMG biedt extra voordelige LEAD GENERATION PACKAGES.
 Profiteer NU van deze  Lead Generation Packages!
LEAD GENERATION PACKAGES 

bereik & MIDDELEN

Om uw merk binnen de juiste context, met de juiste content en op het juiste moment in contact te brengen met uw doelpubliek biedt Professional Media Group (PMG) een uniek communicatieplatform voor het overbrengen van uw nieuwe modellen, acties en salonvoorwaarden.

BEREIK & MIDDELEN

grsWenst u meer informatie, contacteer
Gregory Smet
, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

 

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Chocolaterie 

Chocolaterie maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.