SKF reorganiseert haar Europese Automotive Aftermarket afdeling Sales
Als reactie op de toenemende concentratie in de Europese automobielmarkt heeft SKF een nieuwe organisatie aangekondigd binnen het management van de afdeling Automotive Aftermarket Sales Europe. Joris Van Genechten, Franck Roger en Nicolas Mathey hebben de afgelopen weken nieuwe strategische rollen aangenomen. Het belangrijkste doel van de nieuwe organisatie van SKF Automotive Aftermarket Sales Europe is om dichter bij de markt te staan. Door de verschillende activiteiten te bundelen, wil de Groep zich aanpassen aan de unieke vraag van de Europese markt en beter voldoen aan de verwachtingen.
Joris Van Genechten (zie foto), die al 14 jaar bij SKF werkt en zijn hele carrière in de aftermarket en automotive aftermarketsector heeft doorgebracht, was Sales Manager Benelux en UK. Op 1 juli 2020 nam hij de functie van directeur VSM Frankrijk, Benelux & UK over. Deze benoeming gaat gepaard met de aanstelling van Franck Roger, die al bijna 20 jaar bij SKF werkt, als Key Acount Manager Europe, nadat hij sinds 2013 de functie van Sales Manager France heeft bekleed. Hij zal met name onder leiding van Alexandra Eckstein werken en samen zullen zij de Europese Key Accounts voor de automotive aftermarket in Europa beheren. Nicolas Mathey, die al 20 jaar bij de SKF Groep werkt, neemt de functie van Private Label & OES2 Manager Europe op zich, na 4 jaar Key Account Manager voor West-Europa te zijn geweest. Nicolas Mathey rapporteert aan Andrej Paternoster, European Sales Manager for Automotive Aftermarket.
Deze nieuwe organisatie wordt tegelijkertijd aangevuld met de oprichting van een structuur die zich richt op digitaal. Het is volledig in overeenstemming met de transformatie die SKF heeft doorgevoerd om haar ontwikkeling te versnellen en haar bedrijfsmodel te verfijnen om de uitdagingen van vandaag het hoofd te bieden. Deze digitale component stelt de Groep in staat om zich te onderscheiden van de rest van de markt, met een unieke ondersteuning die wordt geboden aan aftermarketspelers, zoals tutorials, trainingen en andere online tools die door SKF worden aangeboden.
