Fossiel aangedreven personenwagens Partnercontent

Herschikte organisatie bij Alcomotive

 Herschikte organisatie bij Alcomotive

Het commercialiseren van bedrijfsvoertuigen (LCV), dat is op vele vlakken een heel andere metier dan personenwagens in de markt zetten. Het is daarom niet meer dan logisch voor Alcomotive om zijn LCV-merken voortaan in een cluster onder te brengen. Concreet worden Isuzu en Maxus gegroepeerd onder de leiding van managing director Olivier Heymans. Hij wordt eindverantwoordelijke voor deze merken in alle landen waar Alcomotive actief is. Voor het ambitieuze merk Maxus zal Olivier Heymans worden bijgestaan door general manager Thijs Janssen. Samen zullen ze een beleid uitwerken dat helemaal gericht is op de specifieke noden en wensen van de LCV-markt.

Voortaan zal managing director Herman Claes de eindverantwoordelijkheid nemen over het merk MG. Dat combineert hij met zijn reeds bestaande opdracht voor SsangYong. Herman wordt bijgestaan door de countrymanagers Catherine Free voor MG, en Jonathan Petit voor SsangYong. Voor beide merken wordt 2021 een belangrijk jaar met de lancering van verschillende nieuwe modellen.

De zes merken in de portefeuille van Alcomotive (Hyundai, Suzuki, MG, SsangYong, Maxus en Isuzu) hebben grote ambities om hun aandeel in de b2b-markt verder uit te bouwen. Alcomotive wil daarbij afstappen van een individuele benadering per merk en voluit gaan voor een unieke totaaloplossing die de groep met alle merken kan aanbieden aan bedrijven, leasingmaatschappijen en andere professionele klanten. Daarom wordt een nieuwe afdeling opgericht die onder zijn nieuwe naam zal worden geleid door head of Alcomotive Fleet & Mobility Solutions, Kaat Van Severen. Zij zal rapporteren aan COO Olivier Sermeus maar vooral nauw samenwerken met de MD’s en countrymanagers van alle merken.

Alcomotive COO Olivier Sermeus is tevreden met de wijzigingen die hij heeft doorgevoerd: “Het is belangrijk dat we ons voorbereiden op de toekomst na corona. Door onze competenties te groeperen zijn we beter gewapend tegen de uitdagingen van de toekomst. We hebben zes geweldige merken in onze portefeuille die nu elk beschikken over de beste teams met specialisten in hun vakgebied. En dankzij de overkoepelende fleetcel durven we ook daar te mikken op een bestendige groei vanaf 2021.”

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

ALCOMOTIVE

PIERSTRAAT 231, KONTICH 2550Meer info
Groothandel bestelwagens (< 3,0t)Fossiel aangedreven personenwagensGrote bestelwagens (>3 t)Bedrijfswagens
Print Magazine

Recente Editie
29 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine