Corman lanceert Actie #CreativeArtisan!
In april lanceert Corman, de nr. 1 boterexpert die het leven van professionals makkelijker maakt, de actie #CreativeArtisan die artisanale bakkers en patissiers in de schijnwerpers plaatst. Door de turbulente en onzekere situatie waarin nogal wat kleine bedrijven zich momenteel bevinden, besloot Corman deze ambachtslui te steunen via een 100% digitale campagne. Van 18 april tot 29 mei worden artisanale bakkers en patissiers uit de Benelux uitgenodigd om een nieuwe versie te creëren van het beroemde chocoladebroodje en er een foto van te versturen naar Corman.
Vervolgens post en sponsort dit Belgisch merk deze foto’s met een geolocatie op Instagram en Facebook. Naast de verhoogde visibiliteit die deze ambachtslui krijgen, stelt Corman tijdens de hele campagne inspirerende recepten voor, interessante artikels en tips die het dagelijkse leven van deze professionals eenvoudiger maken. Bovendien krijgen ze hulp om hun digitale communicatie uit te breiden.
Een 100% digitale actie
Met deze actie wil Corman de creativiteit van artisanale bakkers en patissiers bevorderen, en tegelijk hun zichtbaarheid verhogen bij hun klanten en community’s (geografisch en/of digitaal). Daarom koos Corman ervoor om deze digitale campagne hoofdzakelijk via Instagram te voeren, het ideale platform om creativiteit en nabijheid te promoten bij een breed publiek. De actie #CreativeArtisan heeft daarnaast ook tot doel ambachtslui bewuster maken van het belang van sociale media voor hun zaak.
Als thema koos Corman voor het chocoladebroodje, een inspirerend onderwerp met tal van creatieve mogelijkheden.
Om deel te nemen moeten artisanale bakkers en patissiers 3 eenvoudige stappen volgen:
1. Een originele versie creëren van het beroemde chocoladebroodje
2. Een foto nemen van dit nieuw chocoladebroodje
3. Deze foto delen op Instagram (openbaar en Corman_be taggen)
Corman doet de rest. De foto’s worden bewerkt en de naam van de bakkerij en/of artisanale bakker worden op de foto’s geplaatst. Vervolgens worden de bewerkte foto's geconfigureerd en gesponsord voor minimaal 2 weken in een straal van 5 tot 15 km rondom de deelnemende bakkerij of patisserie. Het doel van deze posts is ambachtslui promoten bij hun community’s, waarvoor Corman een budget van minstens € 200 vrij heeft voor elke deelnemer. Deze promotiefase voor consumenten start op 6 juni 2022. Met deze innovatieve actie herbevestigt Corman zijn waarden: menselijkheid, innovatie en kwaliteit. Deze boterexpert ondersteunt en adviseert zijn klanten door hen concrete oplossingen aan
te bieden.
Een creatieve en slimme actie voor ambachtslui
Met de gezondheidscrisis zijn de meeste bedrijven overtuigd van de kansen die digitale media bieden. 53% van de bedrijven beschouwt digitale communicatie als een uitstekend middel om lokaal betere zaken te doen en 41% erkent dat dit tevens bijdraagt aan een hogere omzet. Vandaag maken steeds meer mensen gebruik van sociale media. Jongeren onder de 34 jaar vormen een groot deel van deze community’s, goed voor 70% van de gebruikers.* Door digitale tools te hanteren gaan er nieuwe markten open en kunnen ambachtslui tegelijk nieuwe klanten aantrekken. En bovendien kost dit veel minder tijd en geld in vergelijking met andere communicatiekanalen.
Hoewel sociale media voor ambachtslui belangrijk zijn, hebben ze zelden de tijd om er efficiënt mee om te gaan. De oplossing die Corman voorstelt is ideaal: het kost weinig tijd, het biedt veel creatieve mogelijkheden en het is een snelle en concrete analysetool. Naast de gesponsorde publicaties biedt Corman tijdens de actie tal van interessante communicatietips, inspirerende recepten ontwikkeld door chef-koks Diana Teodoru, Stijn Van Kerckhoven en Alexandre Morsomme en vele andere suggesties.
Over Corman
Corman is een bedrijf met 480 medewerkers, waarvan 430 in België, gelegen aan de voet van de Hoge Venen. Dankzij de boterplak die Corman in meer dan 50 landen verkoopt, reist de Belgische knowhow van dit bedrijf de wereld rond. Dit alles is te danken aan het enthousiasme en de vaardigheden van het personeel die de belangrijkste troef vormen voor de ontwikkeling en duurzaamheid van het merk.
*Bron : IPSOS - internationaal marktonderzoeksbureau
